Eleven har tagit in en kräm som tydligen är både omtalad och hyllad av kändisar. Jag har aldrig hört talas om krämen, och ibland funderar jag på vad det egentligen innebär att en produkt hyllas av en celebritet? Är det så enkelt att personen i fråga (om det nu är Madonna, Dita von Teese eller Kat von D) fått flaskan, burken, tuben tryckt i sin hand vid ett av de otaliga events de går på, sniffat på den och sagt, nickandes, ”it’s faaaaab”? Jag misstänker att det är precis så det är nämligen.
Efter att ha sett bilder från tusentals Hollywood-events, där alla kosmetikafabrikörer står uppraddade med små bord och kändisarna kan plocka produkter som att det inte finns någon morgondag, allt gratis förstås, tror jag att de släpper iväg ett positivt ord hit, ett glatt ord dit, samtidigt som de blir fotade hysteriskt flinande in i kameran med utvald flaska i handen och märkets pressrep står och frentetiskt plitar ned de små positiva ord ”superkändisen” just avyttrat.
Vad tror ni? Är jag bara lördagsgnällig eller kan det ligga något i det? Jag menar, givetvis hajjar jag ju grejen – det är ju samma sak som att skicka ut produkter till tidningar och bloggare i hopp om att få just sin produkt omtalad. Men jag tycker det blir lite skrattretande då femtioelva märken hävdar att Madonna är ett stort fan.
Hur som helst så heter krämen på stora bilden här ovan Malibu Secret Body Cream och sägs vara en innovativ kroppskräm som kan användas året om, framtagen för att återställa och vårda huden genom att använda en kraftfull kombination av botaniska extrakt, antioxidanter, sheasmör och en mängd av vitaminer.
Finns hos Eleven för 290 kronor.
Kändisbilder från Wireimage och Jaqua.
Jag har heller aldrig hört talas om den. Men du kan nog ha rätt i ditt resonemang många gånger..
Madonna är det största fanet av ALLT! Det här är ungefär samma syndrom som när artister kommer till Sverige och journalisterna frågar ”So do you like Sweden?” ”Well yes”, svarar de och på löpsedlarna kommer nästa morgon ”BRUCE SPRINGSTEEN LOOVES SWEDEN”.
Aldrig hört talas om Malibu Secret…
helt okänd för mig, men den låter ju bra på beskrivningen i alla fall.
det där med kändisar är nog precis som du säger, det börjar bli lite löjligt när 50 produkter är madonnas speceilla favorit…
Jag tror att det är ännu värre, att stjärnorna får betalt för att deras namn nämns i samband med produkten, att det är andra som författar vad de ska ha sagt om produkten och att de på sin höjd får en liten gratispåse (som de knappt använder, eftersom de blir översållade med goodiebags), men aldrig skulle dra ut och inhandla produkterna själva. Och jag slår vad om att Madonna tjänar en ordentlig hacka på att drBrandt använder hennes namn överallt, hela tidan, iaf får hon gratis plastikoperationer! (för det visste ni väl, att drBrandt var en plastikkirurg?)
Det kan lätt bli lite ..hmm…mycket av sånt där. Kändisar som är ”ansikten” åt nåt märke är ju liksom tvugna att låtsas att de gillar allt från det märket, men några personliga favoriter lär de ju ha också… I ärlighetens namn har jag nog fallit för ”kändisrekommendationer” mer än en gång men det måste vara rätt kändis för att jag ska trilla dit. Inget i världen kan få mig att vilja köpa Christina Aguileras favoritfoundation t.ex. eftersom hon ofta syns med (enligt mig) hiskelig underlagskräm… Så det kan funka åt båda hållen; en del ”rekommenderade” prylar vill jag inte ens se åt.
Jag litar mer på om Bjooti tycker produkten är bra än om det står att Madonna gör det… gör inte ni andra det också?
>ninni
visst gör vi 😀
Ligger nog en hel del i det. Mår lite dåligt av de där bilderna som du hittat. Ett helt gäng med smågiriga smilfinkar, haha. Men jag ska testa krämen ändå, men vet ju aldrig 🙂