Ni kommer aldrig att kunna gissa. Det här är helt sensationellt. Stila ska släppa en Barbie-kollektion. Kan ni tänka er. Det har ju aldrig gjorts förut. Vilka nytänkande kreativa genier.
Jag förstår att Mattel vill tjäna pengar. Jag förstår att Stila sneglar på MACs succékollektion för två år sedan. Men seriöst. Springer man runt med för många så verkar det faktiskt en smula billigt. Det finns fler dockor, seriefigurer hitte-på tjejer än Barbie. Ge oss något nytt. Vi får ju inte heller glömma att Mattel släpper sminklinjen All Doll’d Up nu till våren med, gissa vad, Barbie-smink.
Gäsp!
Hur som helst, linjen kommer att säljas exklusivt hos Sephora i begränsad upplaga från och med nästa månad.
Utdrag ur artikeln från WWD.com
“Stila is a brand which at the core is about fun and innovation,” said Richard Dickson, Mattel’s general manager and senior vice president for the Barbie brand, during a phone interview earlier this week from Shanghai, where he is readying the brand’s new House of Barbie flagship. “The combination of Barbie and Stila felt right.”
Agreed Deanna Kangas, president and chief executive officer of Stila: “These two brands are fun and girly and fit together very well. It’s fun to be in the planning meetings for this project.”
The Stila-Mattel collaboration marks the second time in three years that the Barbie moniker will be splashed on upscale cosmetics: In 2007, Mattel teamed up with MAC Cosmetics to create a color cosmetics collection and a Barbie dressed as a MAC makeup artist. The collection was said to be one of MAC’s most successful collaborations to date and reportedly generated more than $9 million in retail sales in North America. Many pieces, including the doll, sold out in less than a day, according to industry sources.
So why not head back to MAC? Dickson said the decision was a matter of overall strategy. “We’ve had a history with the beauty industry, and in particular had a very successful partnership with MAC,” she said. “Our cobranding strategy [with Barbie] has been to develop relationships in various different categories to create cultural noise and drive demand. In order to do that, you really do need to be limited and quick — keeping it innovative and limited has been part of the appeal of our products. For instance, we have a history of doing limited edition Barbies with fashion designers, and we follow the same strategy. We don’t saturate the market. They come and go, and they keep the brand out there as a cultural thing.”
And the Stila-Mattel partnership will not be limited to the U.S., said Dickson. “We are approaching this as a global relationship,” said Dickson. “We will do fashion shows around the world, and we will distribute products globally.” Japan will be one of the first countries post-U.S. to get the show, he said. The market has historically been a strong one for Stila, as well, said industry sources.
The inaugural, limited edition line will make its debut exclusively at Sephora next month. It will be available at Sephora’s Fifth Avenue store in New York, international Sephora locations and at sephora.com only. The collection features four Decades of Beauty cans, each $40, with a booklet inside describing the beauty and fashion wardrobes for each doll. The first, #1 Ponytail Doll, celebrates the first Barbie, launched in 1959. It includes a red lipstick called Ponytail, a liquid eyeliner and a three-pan paper-wrapped compact with two eye shadows and a cheek color. Malibu Barbie, which highlights the doll of the same name that launched in 1971, has a pale pink Lip Glaze called Malibu, a black mascara and a compact with two eye shadows and a bronzer. Foxy Doll, which depicts the African-American Barbie launched in 1980, includes a Lip Glaze called Foxy, mascara and a compact with two eye shadows and a cheek color. The final offering, Jewel Doll, is based on the 2000 Barbie of the same name and includes a bright pink Lip Glaze called Jewel, a Multi-Effect Mascara and a compact with two eye shadows and a cheek color.
Stila also will launch a new version of its patent-pending talking palette with tips and tools on how to get the Barbie look. As with the beauty cans, this product, which will retail for $40, will be available only at Sephora and sephora.com.
Ja, det är ju jobbigt med nytänkande och att skapa nåt eget…*snark* 🙂
Ja, det känns verkligen som en rip-off. Och namnet känns ju likadant också, heart/loves är ju inte så olika. Men jag måste säga att jag iaf är imponerad över att dom valde en (lite ljusare)mörkhyad Barbie, alltid nåt kanske.
Helena> Ja, snark indeed.
.
Anna B> Det släpps en serie olika samlingar med olika Barbies om jag förstod det hela rätt.
Jag gillar faktiskt idéen med fyra olika Barbies och de produkter som behövs för att skapa deras olika looks förpackat i en snygg burk och priset var ju inte heller farligt. Men samtidigt tycker jag att det är vansinnigt tråkigt att de valde just Barbie, eftersom det är ju något som redan har gjorts av MAC. Så jag tycker idéen var cool, men precis som du påpekar tycker jag att de borde ha valt någon annan figur att hänga upp den på.
Hahahaha! Nä jag rapporterar totalt ointresse här… men kul skrivet!
Förresten, när kommer Turtles-versionen?
Jag håller med om att det är rätt trist med barbie igen, men jag tycker verkligen om att det är lite äldre barbiedockor på förpackningarna, och inte de nyare som inte alls är lika fina.
Vad tusan, kan ingen ta sig an My little pony istället? Då hade jag nästan övervägt ett smslån 🙂
Jag tycker det här ser fint ut. Jag gillar också att Barbie är mörkhyad, kanske det gjorts förr (isåfall missade jag det).
Fröken Rar> Just den idéen är inte alls tokig, och det kan mycket väl visa sig att sminket är topnotch, men jag är bara så trött på barbie att det står mig upp i halsen.
.
Ninni> åh, Turtles, det skulle vara grejer det!
.
Erika> Ja, det ska bli intressant att se vilka de andra tre barbisarna är.
.
Motownjunk> ÅH! My Little Pony skulle ju vara fantastiskt! Då skulle jag köpa rubbet!
.
peachgirl> Sminket kan mycket väl vara hur tjusigt som helst, men jag är så trött på att Barbie är överallt.
vilken bra blogg du har !;
friiiidaenocksson.blogg.se