Egentligen har Florence by Mills funnits i Sverige sedan i alla fall i början av året. Men när de fick en ny distributör i somras, kunde märket lanserats på bred front. Och med bred front i det här fallet menas H&M. På Lyko fanns det redan. Mycket bredare front än Lyko och H&M finns knappt i Sverige för beauty. På Daisy Beauty Expo i slutet av sommaren fick vi besökare en smygtitt på FBM, men nu finns det alltså för alla att titta på och testa.
Florence by Mills är ett märke som Millie Bobby Brown. Om inte namnet ringer bekant, känner du henne antagligen bättre som Eleven i Stranger Things. Eller som Enola i det mysiga Netflix-filmen om Sherlocks yngre och minst lika smarta syster.
Hudvård och smink för tweenies och tonåringar
Jag skulle säga att Florence by Mills, även om det får även detta medelålders hjärta att sjunga med sina härliga förpackningar, främst riktar sig åt en något yngre publik. När jag visade produkterna för barnens 13-åriga kusin, släppte hon från sig ett förtjust skrik. Jag har inte hunnit testa hur min 17-åriga brorsdotter reagerar på dem ännu.
Märket har både hudvård och smink och personligen har jag blivit rätt förtjust i krämrouget och mascaran. Jag har fortfarande en del produkter på lut här hemma att testa – tror jag kanske ska plocka fram de valformade ögonmaskerna redan nu ikväll. Och har man någon tween eller teen i sin närhet som önskar sig smink eller hudvård, då tycker jag man ska snegla på Florence by Mills. Det finns fina och prisvärda gåvokit hos både H&M och Lyko, och jag kan inte tänka mig annat än att de skulle göra succé under julgranen.