Jag vet inte om Lancômes julkollektion kommer till Sverige. Jag har ställt frågan men står fortfarande utan svar. Jag gissar på att den inte kommer – som mest brukar vi nämligen se färdigpackade julpaket från Lancôme till julen här i Sverige, vilket är en smula synd – kanske i synnerhet i år när förpackningarna är så rara med den lilla hatten. EDIT: Det går ofta så himla mycket snabbare att få svar genom bloggkollegor än via företagen. Kicki svarade inom 6 minuter på att denna kollektion inte kommer till Sverige.
Det är Kate Winslet som är ansiktet för Lancômes julkollektion Golden Hat, visserligen helt och hållet sönderretuscherad (lite som Birro på omslaget av Pappa). The Golden Hat foundation, till vilken en del av intäkterna av denna kollektion går, är en organisation som jobbar med autistiska barn och det är väl alldeles fantastiskt att man gör en julkollektion som ger tillbaka lite till samhället, kan jag tycka.
Kollektionens stjärna får väl sägas vara Golden Hat Illuminating Smooth Powder Goldenescent Glow som kommer säljas för $42 i Staterna. Ett sådant där typiskt puder som jag helst inte skulle vilja sätta penseln i, men det kanske bara är en sådan där tvångstanke som jag lider av? Fyra stycken läppstift samt en läppbas (La Base, 341 Misty Rose, 340 Rosette, 132 Caprice, 342 Spice Pink) samt fem nagellack (003 Golden sparkle, 26 Soft cream brown, 27 Creamy pink, 28 Soft cream red, 102 True Red) – det guldglittriga ser dock misstänkt mycket ut som B.B Sand som lanserades med Lancômes vårkollektion 2010 – Ô My Rose (se bild här nedan).
Jag håller inte andan i väntan på att dessa saker ska dyka upp i Sverige, för det tror jag som sagt inte att de gör, men att titta på bilderna skadar ju aldrig. Det har alltid varit mitt motto i alla fall.
In English:
To my knowledge, The Golden Hat collection will not be released here in Sweden. I’m still waiting for confirmation, but since it’s been well over a month since I asked about it I reckon I shouldn’t be holding my breath whilst waiting for a reply. Oh well…
Wait, what?! Ska det där vara en bild på Kate Winstlet?!
@Amanda, Yupps, inte helt lätt att gissa sig till, eller hur :no:
Hej!
Lancômes jullook kommer tyvärr inte till Sverige i år.
kram
@Kicki Norman, Tack! Jag älskar att man får svar av bloggpolers dödligt mycket snabbare än från märkena själva. Bloggkollega = 6 minuter vs Märket = 6 veckor and counting :kiss:
Jag funderade både en och två gånger över vem tjejen var, hon är ju inte alls sig lik…
Men oj vad jag vill ha det vänstra nagellacket 🙂
@Elin, Eller hur, det ser liksom inte ut som Kate över huvud taget, vilket är så himla himla tråkigt eftersom hon är en av mina Hollywood-faves :no:
Ha..det kom ett spontant flabb när jag såg bilden på Birro. What the hulk liksom? 😆 Varför retuscha till sån oigenkännlighet,nu ser man ju inte att det är fina Kate W. Det är mucho trist när all personlighet och uttryck ska reduceras sådär..det blir bara läbbigt. Kanon dock om lite pengar går iväg till sådant viktigt!
@Lisen, Bilden på Birro – alltså jag fattade inte att det var han innan Resume skrev om det trots att jag såg den flera gånger innan. Illa illa!
Med tanke på att en slant går till ett behjärtansvärt ändamål, är det lite synd att nästan det enda jag kan tänka på är hur sönderretucherad min älskade Kate är. Hon och Catherine Zeta jones har länge varit mina favoriter just för att de INTE är pinnsmala. Här har de ”tagit bort” typ allt underhudsfett på en otroligt vacker kvinna. Synd. Mycket synd.
@Mrs Data, Det går liksom inte att känna igen henne alls.
Vad söt du är kvinna!
@Lisa, Men åh! Tack!
Detta var riktigt fint, trevligt tema på sakerna.
@Emma, Ja, visst är det fina grejer!
Ren tur, sötnos! Att jag var så snabb att svara alltså. Känner jag mig tvungen att säga för annars tror du kanske att jag stalkar dig.
@Kicki Norman, Ha ha ha, äsch, då kan man väl ha värre stalkers i så fall 😉
Med risk att bli bränd på bål på torget för det tycker jag faktiskt inte promobilden var så extrem. Inte ens något jag tänkte på vid första anblick ens.
I mängden av bortretuscherade navlar, uppljusade hudtoner, löjligt uppljusade ögonvitor, borttagna åldertstecken, porer och finnar, utjämnade hudtoner, förstorade ögon, näsor som gjorts smalare, utbytta kropptsdelar etc. tycker jag inte den här bilden sticker ut speciellt mycket.
Tvärtom tycker jag bättre om den här bilden än många andra jag sett. Dels är den mer realistisk och välgjord än många många andra bilder jag sett i dessa sammanhang (Må bero på den vidriga konkurrensen som finns dock, redan diors julkollektionspromo är sämre gjord.). Dels visar den upp ett läppstift, och läppstiftet kan mycket väl vara riktigt. Jag tycker det är värre med mängden reklamer för hudvårdsprodukter där ansiktet utåt är en 37åring med barbieslät hud med satin- eller kromglans (Loreal – skin genesis någon?). Eller mascarareklam där där ögonfransarna är ditredigerade (som one by one av maybelline). Genuin falsk marknadsföring där de inte vågar visa produkten i promobilden i allmänhet egentligen.
Det enda hemska med den här bilden är att det inte finns något att höja ögonbynet åt. Det är hela normen för promobilder inom skönhetsvärlden som är fel.
@Opheliana, Det är möjligt att den är mer realistisk än många andra, men faktum kvarstår ju att det inte ens ser ut som Kate Winslet, vilket i sig måste ses som ett dåligt retushjobb. Kan man inte se vem det är på bilden, som den med Birro, så tycker jag att det är dåligt gjort.
Men.. Det syns ju inte ens att det är hon! >_<