Att modellagenturen Stockholmsgruppen just lanserat hudvårdsprodukter under namnet Stockholmsgruppen Cosmetics kan väl knappast gått någon förbi då alltfrån kvällstidningar, till bloggar, till sajter rapporterat flitigt om samarbetet med superdupermodellen Caroline Winberg.
Hudvårdsserien består av sex produkter:
- 15 minutes face mask – all skin types (50 ml): 79 kronor
- Body lotion, fragrance free (250 ml): 119 kronor
- Body lotion, fresh crush (250 ml): 119 kronor
- Face cleanser – all skin types (150 ml): 89 kronor
- Face moisturizer – oily skin (50 ml): 98 kronor
- Face moisturizer – normal skin (50 ml): 98 kronor
Jag har inte hunnit testa dessa, men jag hoppas innerligt att de är riktigt bra, för inte nog med att förpackningarna är hemskt snygga i all sin enkelhet, det är dessutom riktigt schyssta priser på produkterna. Det är dags för en serie med bra hudvård till bra priser, vilket också har varit tanken med framtagandet av denna serie. Ska bli otroligt spännande att testa. Faktum är att jag nog ska gå och tvätta ansiktet omedelbums.
Serien finns att köpa på Stockholmsgruppens agentur på Grevturegatan 10, samt givetvis på internet genom Stockholmsgruppen Cosmetics boutique som officiellt slår upp dörrarna på söndag den 1:a mars.
Jag ser fram emot recensioner!
Jag håller helt med dig om att förpackningarna är väldigt snygga i sin enkelhet. Hoppas att innehållet är bra också!
Greta> Sådana utlovas 🙂
makeupoholic> Ja, visst är de snygga! Står fint i badrummet 🙂
bra pris det var på dem, men lite väl svåråtkomligt! kan nog kännas lite intimiderande att behöva gå förbi en modellbyrå -även på nätet- för att köpa en ansiktskräm.
glamqueen> Ja, jag är benägen att hålla med. Ska bli spännande att se hur de marknadsför märket. Jag tror att de behöver komma ut i vanliga butiker ala Kicks och Åhléns för att det ska funka.
[…] tycker precis som itsmebjooti.se. Bra hudvård till bra […]
glamqueen> Titta på pingbacken, där fick vi lite svar från stockholmsgruppen 🙂 Tack för det 😀
[…] Det känns som hundra år sedan jag skrev om Stockholmsgruppens lansering av hudvårdsprodukter, och man skulle nästan kunnat tro att produkterna vid det här laget haar fallit i glömska i casa Bjooti. Men så är det inte, de faller mig bara inte riktigt i smaken. […]