När jag för ett par veckor sedan skrev om att kreatörerna bakom DuWop var på väg att lansera ett nytt märke under namnet Twilight Beauty så var ni inte nådiga. De allra flesta tyckte att det var en synnerligen dum idé och en billig marknadsföringsploj. Men jag vet inte. Med så pass fina förpackningar och produkter som linjen Luna Twilight visar upp så växer sig mitt köpbegär starkare för var sekund. Det är väl klart att det handlar om en marknadsföringsploj – det gör väl alla släpp från alla marken. Man vill synas och man vill tjäna pengar. Inget konstigt med det.
På WWD kunde man idag läsa följande om Twilight Beauty:
Haralambus’ business acumen is being tested with Twilight. Although hesitant to jump on the beauty license bandwagon, he decided to get on board with Twilight because he believed its cachet could sustain cosmetics after the run of the movies and its appeal extended beyond teenagers. “If I walked into a store, I feel like I would buy it without affiliation,” said Jaega Haralambus, Harry’s daughter and Twilight project coordinator. “You will find with fans of ‘Twilight,’ that it’s not just teenyboppers, the moms have all started reading the books and watching the movies.”
The Twilight beauty franchise has been separated into two lines. Volturi Twilight, named for a ruling vampire clan in the “Twilight” series, is aimed largely at teens and is launching the middle of next month at Hot Topic, Torrid and Ulta. Luna Twilight, a play on the moon themes in “Twilight,” is targeting older girls and teenagers’ mothers and is launching in the middle of next month at Nordstrom and Dillard’s. DuWop is also a part of the Twilight initiative and has introduced the lip stain Twilight Venom for $16 on Sephora.com. Prices for Volturi’s 21 stockkeeping units run from $9 to $19, and prices for Luna’s 35 sku’s are $18 to $34
Med andra ord kan vi vänta oss 21 produkter i Volturi linjen, som riktar sig i huvudsak mot tonåringar. Luna riktar sig istället mot äldre tonåringar och vuxna (hej, det är mig de talar om här) och kommer bestå av 35 produkter. Priserna på Volturi kommer ligga mellan $9-$19. Luna är lite dyrare: $18-$34.
Jag har blivit sanslöst förälskad i pudret som ni ser bland Luna-produkterna. Underbart.
Vad tycker ni nu när vi fått se bilder? Fortfarande anti, eller har era hjärtan mjuknat?
So, a sneakpreview of the coming Twilight Beauty line has been released. I am loving the look of Luna Twilight and especially the powder. What do you think of Twilight Beauty?
Jag är ju positiv till idén från början så det är ju inte förvånande att jag vill ha varenda Luna-pryl. Håller med om att pudret ser ljuvligt ut!
Jodå. Fortfarande sugen!
Och det är Volturi som lockar mest. Totalt snyggast verkar det.
De verkar ha riktat det bra då, haha, jag är 20.
Vad sjutton är det i de där pump-flaskorna egentligen..? I don’t have a clue.
De ser riktigt fina ut faktiskt, pudret särskilt skulle jag vilja säga.
Ska bli kul att se mer!
PUDRET! Sedan skulle jag gärna köpa saker markandsförda med hjälp av Twilight från första början, så 30+ och bibliotekarie jag är, så det stör mig inte.. mer vampyrhöst/vinter åt folket…:-)
Oj, jag gillade läppglosset- eller jag antar att det är ett gloss. Förpackningen var iallafall jättesnygg med trädsiluetten 🙂 Precis i min smak. Jag tror vampyr och goth kommer att slåss med militärjackan i höst när det gäller trender. Det kommer bara bli mer vampyr.
nää. mitt hjärta mjuknar inte för nån. haha.
Alltså, produkterna framför allt till Volturi ser ju roliga ut, så om det -inte- var Twilight skrivet på dem så skulle jag nog vara sugen att köpa. Nu är jag så anti att jag vägrar på princip, som en tjurig femåring ungefär.
Mer vampyr till folket! Älskar Luna-pudret och vill mer än gärna klämma på grejerna.
Tycker nog att allt ser fint ut och att några av sakerna kanske får följa med hem 🙂
Jag tycker det är en rolig idé även om de produkter som du visade här inte riktigt tilltalade mig färgmässigt, fast de andra produkterna som inte är med gör kanske det. Angående marknadsföringsploj, är inte all marknadsföring det? Läste nyss att en massa bloggare fått 5-6kg schampo etc, titta på MAC:s alla trillioner seriesläpp (så många att man blir snurrig). Alla företag gör förhoppningsvis allt för att sälja sin idé (annars går de i konkurs)och att inte ”hoppa på ett tåg” som Twilight vore som att tacka nej till en lottovinst. Det är inte många som gör det. Hoppas det kommer fler bilder från kollektionen snart!
Tycker de ser fina ut! Men så har jag ungefär samma hudton som vampyrerna också..
Ooohh, vilket habegär! Kan berätta att jag är en av dem som inte alls är förtjust i sånthär trams, men pudret och läppglanset i Luna-serien och det blåa läppglanset(?) i Volturi-serien… Jag tror jag svimmar ifall jag inte får minst en av produkterna! Varifrån kommer man att kunna köpa dem? Tack för en otroligt underbar och inspirerande blogg btw!
Jackie_Daniels> Ja jag med. Heja Twilight!
Lollo> Japp, jag med! För mig är det dock Luna som lockar. Jag har ingen aning om vad det kan vara i pumpflaskorna – krämskugga kanske?
Lina> Visst är pudret tjusigt!
Baseth> Jag instämmer – pudret! Och jag, 30+ och administratör, hakar glatt på dig!
Veronica> Ja, jag tror det är ett gloss.
annahita> Ha ha.
Erika2> Känner igen det där. Så var jag med Sex & the City filmen.
Des> Hear hear!
Emma> Ja, man önskar ju att produkterna dök upp i Sverige, men jag tror inte det.
Charlotta> Jag tror att detta bara är ett stickprov och att alla produkter kommer lanseras i ett större urval färger än så här. Och det är klart att allt i grund och botten handlar om marknadsföring och vilja att sälja.
åsa> Ha ha – jag med!
Nillu> Jag tror inte att det är ett blått läppglans utan en mascara. Har för mig att jag läste det ngnstans. Jag tror bara dessa kommer finnas i USA, men återkommer med närmare detaljer så fort jag vet mer. Och tack! Vad kul att du gillar bloggen!
Haha jag är alltså fel ålder i huvudet mot resten av mig, inget nytt där. Föredrar helt klart Volturi förpackningarna fast tonåren var länge sedan 🙂 Fast det är töntigt att det står twilight på dem, tycker filmen är överreklamerad
CC> Mitt huvud säger mig också att jag är betydligt yngre än vad min kropp vill påstå. Filmen är definitivt överreklamerad, däremot inte böckerna.
Åhh! Jag gillar dom jättemycket1 Det marmorerade pudret ser snyggt ut, kan tänka mig ett gloss också… 🙂
håller med dig bjooti, filmen är överskattad men böckerna är fantastiska. Även om dom såklart är riktade till en yngre målgrupp (12-20) så är dom otroligt vackra att läsa även om man är äldre. jag kan fösrtå att man inte gillar twilight, men att hata hela grejjen när man inte läst böckerna är dumt!
Heja Twilight-sminket, jag gillar Twilight och jag gillar smink. Detta är ju bra sminkt, what’s there not to like liksom?
Hittar man nåt man tycker är snyggt spelar det väl ingen roll om det står Twilight, MAC eller något annat på det.
Hoppas bara att man kommer kunna klämma på dem över disk, då kommer jag stå där och dreggla =)
peachgirl> Ja visst ser det fint ut!
elsa> Åh ja, jag ÄLSKAR böckerna.
Minimänniskan> Hear hear!
jag ÄLSKAR böckerna och jag ÄLKAR ÄLSKAR ÄLSKAR filmen!!!!! JAG ÄÄÄLLLSSSKKKAAARRR TWILIGHT!!!!!!!
[…] ni Twilight-sminket för ett par år sedan? Klart att True Blood, den vuxnare, smartare och aningens sexigare vampyrserien som just sparkat […]