Helena Rubinstein var först med att släppa mascara i en hylsa, och i år firar den ”behylsade” mascaran 50 år. För att uppmärksamma detta släpper HR en ny uppdaterad version av den gamla klassikern Long Lash (som från början hette Mascara Matic, men bytte till Long Lash under 60-talet).
Reklamen för originalet. Tjusigt, inte sant?
Den nya mascaran heter Glorious och man har hämtat inspiration till den nya hylsan hos originalet. Personligen tycker jag att originalet var finare, men det är ju förstås en smaksak. Den nya mascaran säger sig vara ”otroligt böjande” samt volymgivande och har en patenterad borste.
Demi Moore i reklamen för Glorious
I helgen har jag tänkt testa Glorious och dokumenterar med foto – följ med då!
Glorious släpps vecka 12 och kommer kosta 275 kronor.
Håller med om att den gamla hylsan var mycket snyggare. Fast båda ser lyxiga ut.
både reklamen och hylsan var snyggare förr!
Vill prova den mascaran 🙂
Hejhejhej,
Har ingen fantastisk erfarenhet av HR mascaror. Inget fel på dem bara inte…kärlek 🙂
Dock är ju reklamen från orginalet det tjusigaste jag har sett. Men hennes fransar ser ju inte megalånga ut. Kanske att det var innan photoshop..
Ska bli spännande att se vad du tycker om mascaran.
Jag gillar verkligen inte böjda mascaraborstar så den här ger inte nåt sug alls. Den ”gamla” mascaran såg ut som något för mig. 🙂
[…] har valt att recensera vårens kanske lyxigaste mascara, Helena Rubinsteins Glorious. Ja, det är i alla fall så det känns då man håller den tunga, räfflade guldhylsan i sin hand. […]