Dyra krämer i små tjusiga tuber och burkar. I annonserna beskrivs de närmast som mirakelmedel som får dig att se tiotals år yngre ut bara på några veckor. Men Konsumentföreningen är skeptisk. I L’Oréals reklam för sin kräm Vichy Liftactiv Pro står bland annat: ”En förbättring på 43 procent.”
Äntligen uppmärksammans vilseledande sminkreklam! Läs hela artikeln här.
Det värsta med anti-rynk industrin är ändå att man tutar i kvinnor att det är fel att åldras, och att få ålderstecken! Tittat man omkring sig kan man se många kvinnor med vackra rynkor, och jag har aldrig hört några negativa ordalag kring män som lägger pannan i djupa veck! Jag är glad att jag inte är 20 längre, och det får gärna synas också,här är det grå tinningarnas charm som gäller!
glamqueen> Absolut! Folk tittar sig ju i spegeln när de är 21 nu och letar efter rynkor. Helt sjukt!
GQ har givetvis rätt. Ändå dyker den egna rynknojan upp var dag, man vill ha det man har – men inte mer!
Det finns verkligen bra krämer och vårdande produkter. Inte minst gör ett ordentligt solskydd, huden ung.
Men den fjantiga reklamen vi dagligen matas med i TV, tidningar och inne på parfymerier, den betackar jag mig för.
En annan sak är ju att vissa ämnen är bevisade att de gör nytta. Varför envisas då vissa märken med att påstå att deras ingredienser (vilka oftast INTE innehåller de bevisat goda effekterna på hud, utan bara en massa påhittade oljor, extrakt mm) gör nytta då det tar minst 1-6 månader för huden att påvisa resultat?
UTLOTTNING! Jag är så grymt nöjd med min Kashmirkofta jag köpte för ett tag sedan på Gina Tricot, så jag har fått tag på en extra som jag lottar ut, och ALLA FÅR VARA MED! Gå in på min blogg och ge mig tips om saker jag kan skriva mer om så är du med i utlottningen! Alla behöver lite lyx i tillvaron och eftersom jag läser din blogg och du inspirerar mig så hoppas jag att du hjälper mig och är med! Ha det fint! Evelina http://www.evelinasblogg.blogspot.com