Vad är detta? Ett inlägg om ännu en hårprodukt? När det regnar öser det ned tydligen.
Jag var sen på bollen när det gällde Super Milk från Lush. Riktigt sen. Så pass sen att jag inte hade fattat hur hajpad doften var tills jag såg att Lush skulle släppa en parfym i mycket begränsad utgåva och sedan inse att den sålde slut innan jag ens hade läst mailet. Med andra ord har jag ganska nyligen upptäckt Super milk.
Hajpat balsamspray från Lush
Super milk är ett balsamspray. När jag först såg det nämnas online var det i en tråd om lockigt hår. Jag har, som de flesta vet, väldigt lite lockar. Mitt hår är tunt och rakt. Inte spikrakt, men mer rakt än något annat. Det blir lätt slitet, och ändå klipper jag mig väldigt sällan. Jag tycker det är tråkigt att gå till frisören och tycker att all tid som jag ägnar på att styla mitt hår är spilld tid. Tid som hade kunnat användas till att kolla ännu en gång på Gilmore Girls eller skrolla på instagram eller läsa en bok. Jag tänkte att Super milk inte skulle vara för mig. Särskilt inte när jag läste doften beskrivas som vaniljkakor med citron. Gott i munnen, men vill jag lukta som ett konditori? Ja, det vill jag tydligen.
Som balsamspray för en person med tunt och rakt hår, är Super milk kanske inte en produkt som får en att häpna. Det är för all del ett bra balsamspray. Håret bli mycket enklare att reda ut (mitt har en tendens att tova sig i små tighta tovor som tar TID att reda ut) och det blir mjukt och härligt när håret torkat. Men det är verkligen främst doften jag har fallit för. När jag spelade in en liten snackisvideo om denna (som jag aldrig publicerade), beskrev jag doften som karamelliserade donuts. Men ju mer jag luktat på den, och tro mig: jag har luktat på den en hel del, har jag landat i att den luktar som en vanildröm med ett stänk av citrus och en touch av attityd i form av bränt socker.
Söt gourmanddoft som jag använder istället för parfym
Det är en söt doft som helt klart hade landat i gourmandkategorin som parfym. Och den släpptes ju som sagt som parfym av Lush. I en superlimiterad utgåva som bara gick att köpa via deras app. Jag avskyr sådana påhitt, eftersom poängen är att skapa köphets. Köphets känns verkligen så 2010 – är vi inte förbi den typen av marknadsföring än? Nej, verkligen inte. Limiterade utgåvor är still going strong. Kanske inte lika mycket som under 2010? Eller? Jag vet i ärlighetens namn inte eftersom jag inte har samma koll på makeup-lanseringar som jag hade förr i tiden.
Eftersom jag inte fick tag på parfymen när jag väl hade insett att detta var en parfym jag ville ha, använder jag Super Milk som en hårparfym. Det går utmärkt. Den luktar nämligen så starkt att inga andra dofter på kroppen egentligen behövs. Den fungerar även som rumsdoft, eftersom hela våningsplanet i vårt radhus luktar av Super Milk i minst 12 timmar efter applicering. Ni tror att jag överdriver, men nej. Jag kan spraya Super Milk i håret vid 6.30 på morgonen och framåt kvällen kan mina barn stå och sniffa i badrummet och fråga om jag har fikat där inne. Ibland har jag det, men för det mesta är det bara Super Milk.
Jag älskar den. Finns på Lush.