Kate Moss är en dam med många järn i elden. Knappt har hennes parfym seglat upp som nummer ett på försäljningslistorna förens hon presenterar sitt nästa projekt.
Moss har tillsammans med sin vän, frisören James Brown, utvecklat en hårvårdslinje som fått namnet James Brown London, skriver WWD. Moss och Brown äger själva delar av märket, men har också fått finansiell hjälp av en privat investerare.
Moss har varit delaktig i flera delar av produktens framtagande, och har bland annat varit den som styrt över reklamkampanjen, där hon även syns på bilderna (se ovan).
Moss och Browns vänskap sträcker sig tillbaka till livet i Croydon, långt innan Kates kändisskap, och långt innan Brown kunde stoltsera med klienter som Sarah Jessica Parker, Gwyneth Paltrow, Gisele Bündchen, samt David och Victoria Beckham.
En prioritetsfråga för Brown har varit att alla ska ha råd med hans produkter, vilket har lett till att alla produkter i linjen kommer att kosta £5.99 styck. Kollektionen släpps under nästa månad i England på bland annat Boots. Planer på ett internationellt släpp finns dock också.
Kalla mig gärna fördomsfull…men DEN damen är jag inte vidare värst impad av måste jag säga…
Jean> Jag stämmer in med dig till fullo. Jag är definitivt inte ett Kate-fan.
Min fundering kring henne är egentligen VAD hon har att vara ”stolt” över?
Tycker hon verkar omogen och hyper på alla vis.
Och att leva rövare…vem har inte gjort det? Men som yngre då. Herregud, människan måste väl ha någon slags ”brain”…?
[…] klart att Kate klipper sig när det är lansering av hårdvårdsprodukter på G (läs mer om detta här). Vad jag är mer intresserad av, är att Bjooti-favoriten Alyson Hannigan klippt lugg och färgat […]